"Twingly statistik"

lördag 30 maj 2015

Höns....höst?......kryddor.... fästing....






Vi kollar på tre hönor som fick bråttom ner till tryggheten när de fick syn på oss....De var uppe på gångvägen när vi kom....







Och vad är det som händer där? Äsch. det var inget speciellt....




Dags att äta lite gräs innan vi fortsätter promenaden....



Det är rena höstvädret ute, regn och kylig kraftig blåst. Ovädret började under förmiddagspromenaden och har eskalerat alltmer………Det är svårt att tro att sommarmånaderna börjar på måndag…..





Matte har i och för sig varit beredd på en regnig vår. Hon skrev det på sin hemsida under kinesisk astrologi när det gäller förutsägelser för det här året. Värmen kommer inte förrän framåt sensommaren enligt henne….
















Väntar på Robban som är inne i närbutiken....



Albin tittar efter Robban....



Det tog sin lilla tid innan Robban kom så matte satte sig under tak för regnet har börjat nu....








Robban skulle köpa chilipeppar för han tänkte laga middag. Han skulle göra en gulaschgryta. Nu hade de ingen chilipeppar i butiken men ägarna som är indier gav honom lite av en stark indisk kryddblandning. Det är inget som de säljer utan han hämtade lite i deras personalkök. 

Nog var den stark alltid sa matte som fick världens nysattack efter att hon hade luktat på kryddorna.

Hur som helst så blev gulaschgrytan otroligt god enligt både matte och Robban. Den bästa jag har gjort sa han och matte höll med..













Innan vi fick kvällsmat var vi tvungna att gå en rastrunda trots att regnet vräkte ner. Jag tänkte vända i dörren men matte tvingade ut mig.




Jag lovar att det inte var det minsta skönt ute. Regn och blåst.....Jag pinkade på en gång när vi kom ut men blev tvingad att följa med på Albins rastrunda och det tog tid innan han kunde pinka.....Hur kan det vara så svårt? Han behöver ju bara lyfta på benet.....Det här gillar jag inte......
















När vi kom in upptäckte Robban en fästing på mig. Nu har Albin och jag haft en fästing var på oss hittills under denna säsong. Det här giftfria fästinghalsbanden som vi har på oss verkar bra trots allt med tanke på att det är ett mycket fästingrikt område vi bor i.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar