"Twingly statistik"

fredag 8 maj 2015

Dofter överallt......yrsel....



Ordningen är återställd. Albin gick ut före mig på morgonrundan. Troligtvis för att han var nödig för de kom inte långt förrän han var tvungen att sätta sig……


Morgonrunda....




...Undrar vad det är för hund som går där borta?



Tydligen en spännande doft....


Matte tog en lite längre runda med honom än vad hon brukar göra. Hon tycker att det är så roligt att han kan slappna av och koncentrera sig på lite fler dofter och kolla in omgivningen mer även om hans nerver spelar honom spratt ibland.

Sedan var det min tur. På morgnarna får jag ägna mig åt att kolla in alla spännande dofter så rundan kan ta sin lilla tid. Matte fattar att det är viktigt för mig att få ta del av all information.


Det finns intressanta dofter precis överallt....





...och de måste undersökas noga....
















Innan vi kom ut på morgonrundorna så var matte tvungen att sätta igång en maskin med alla Iris nerpinkade handdukar. Matte hade ju aldrig tvättstugan i tisdags eftersom hon var hos läkaren då. Resten av tvätten tar hon på tisdag.




Jag hittar dofter hela tiden oavsett vilken tid det är på dagen men då är matte inte alltid lika tålmodig..........









Fler maskrosor idag.....Albin är lite osäker på om han vågar kissa här. Nej, det gick inte.....De gick vidare...




Albin kollar på en stor schäfer som tränas inne på fotbollsplanen...




Den här dagen har också bestått av promenader och däremellan vila. Matte var så himla yr i skallen idag. Det kommer attackvis. När yrseln är som värst så tänker matte på vad en läkare sa till henne för många år sedan då hon också led av yrsel. Läkaren sa: ”Låt inte yrseln ta överhanden” och envis som matte är så försöker hon rätta sig efter det även om det är väldigt obehagligt.














 Kollar på barnen som leker här utanför.....
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar