"Twingly statistik"

måndag 11 maj 2015

Hundrastgård......ökat självförtroende....



I morse var både jag och Albin fortfarande trötta men matte väckte oss för hon skulle iväg till optikern för synundersökning. Robban skulle skjutsa henne och vi skulle få följa med men precis när vi skulle göra i ordning oss så ringde de från butiken och sa att optikern var sjuk så nu ska matte dit på onsdag i stället.


Vi ska ut och åka....Robban måste köra fram bilen så att vi kan komma in i den


I stället åkte vi till den stora hundrastgården. 



Matte mailade kommunen för någon månad sedan och frågade om de inte kunde ställa bänkar och något bord i hundrastgården och nu hade de gjort det. Skönt för hundägare att vila benen medan vi hundar kan springa av oss. 

Vi märkte ju redan igår att Albin har blivit mycket tuffare och modigare och det märktes också när vi kom till rastgården. Tidigare har han velat hålla sig nära matte eller Robban men nu strosade han själv runt och nosade. 










Många spännande dofter finns det.....


























Han till och med urinmarkerade ett par gånger. Ja, där ligger han i lä för jag gjorde det femtielva gånger. Matte har aldrig sett maken till tik som markerar så ofta som jag gör och som dessutom är kastrerad säger hon.



Inte var jag väl så mycket till sällskap heller för jag sprang runt med nosen i marken mest hela tiden.











Jag käkade en hel del gräs också....Gott!













 Robban fick leka med Albin. De tog en joggingrunda runt den stora rastgården. Albin trippade så fint efter Robban hela tiden. Han gjorde inte ens en ansats till att springa förbi.











Albin sitter ofta och filosoferar...

Det är riktigt roligt och se hur hans självförtroende ökar även om rädslorna tar överhanden ibland men det märks mest inomhus.. Han har nu varit hos oss i sju veckor. Tiden går fort......







Efter lunch och vila gick vi eftermiddagspromenaden. Vi gick strandpromenaden längs Gröndalsviken. Även nu urinmarkerade Albin ett par gånger. Vid ett tillfälle sprätte han även med bakbenen efteråt. Jag kommer ihåg när han knappt vågade kissa någonstans och nu denna förändring. Riktigt kul....












Vi mötte en kaxig hund och då svarade faktiskt Albin mot honom. Jag blev alldeles paff. Ja vi blev nog lika förvånade allihop.








Det blir en lugn kväll här. Det är både fotboll, Åtvidaberg - Djurgården och VM-hockey på TV:n, Tre Kronor - Frankrike.

Skönt då får jag vila i fred....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar