"Twingly statistik"

tisdag 12 maj 2015

Rastgården igen...inkallning....gott kött.....




Gräs är gott....




Vi åkte till hundrastgården idag också. Det är så kul att få springa lös. Jag är inte still i många minuter inte. Det finns så otroligt många spännande dofter överallt som måste undersökas... 






De har fyllt igen sorkhålen.....







Intressant doft...







Albin urinmarkerade flera gånger.......Jag åt en hel del gräs. Matte och Robban jämför mig med en ko...









Vi tränade inkallning också och det tycker jag var ganska så onödigt. Visst, jag kom när Robban eller matte ropade men egentligen hade jag inte tid med det.

Albin fick också träna inkallning men han kommer alltid som ett skott om de ropar på honom så det var ju inget svårt för honom. Han är nog mer lyhörd också för jag har så mycket annat att koncentrera mig på. 



Albin väntar på att Robban ska ropa på honom



...full fart.....



Inkallning....



..fast jag springer fortare än Albin....





Robban blir jätteglad när jag är framme hos honom






Idag lekte vi följa John också. Albin sprang bakom mig men han tröttnade ganska så snart…..







Albin söker närhet emellanåt.....




..och han står ofta och verkar njuta av lugnet och av att bara vara....











Därefter åkte vi till köttbutiken. Matte hade beställt en liten köttlåda och kött till oss hundar. 



Robban fick gå in och hämta det för nu var matte ganska så snurrig igen så vi satt kvar i bilen och väntade.




Robban fixade middag. Han gjorde biff Stroganoff och vad jag förstod på matte så var det himmelskt gott. Köttet smälte i munnen sa hon. Så fräckt att säga så när jag var döhungrig och kände den goda doften men inte fick smaka.

Matte har lovat att hon ska fixa god hundmat till oss i morgon av köttet hon köpte till oss. Det hoppas jag verkligen.....









På eftermiddagen tog vi promenaden längs Gröndalsviken igen. Regnet hängde i luften men det kom bara ett par droppar……Det har kommit några skurar under dagen men vi har klarat oss undan dem.




Albin upptäcker alltfler dofter





Det prasslade...ekorre månntro?



Grått men skönt väder....









Andy och Kajsa samt deras kompisar slog följe med oss...






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar