"Twingly statistik"

lördag 23 maj 2015

Ny promenadväg........hundrastgård....







Snacka om att jag blev förvånad när vi gick förbi fotbollsplanen på morgonrundan. Hela planen fylldes med bilar och folk. 

Det har varit en jättestor loppis där idag men vi gick aldrig in och kollade på vad som fanns. Matte tyckte att det var alldeles för trångt.












Jag vill inte åka bil men Robban lyfte in mig....



Albin väntar på att Robban ska köra fram bilen....





Väl inne i bilen är det okej....



Albin trivs att åka där bak i sin "bur"....


På förmiddagen åkte vi till den stora hundrastgården. När vi kom dit var den upptagen av två hundägare som tränade sina border collies så vi tog en promenad i området. Matte har aldrig gått där tidigare så det var nytt för henne också. Alltså, det fanns hur många spännande dofter som helst så jag tyckte att det var jättekul.



Promenad i ny miljö...



En bäck men vattnet såg inte så rent ut precis....




Vi gick förbi gymnasiet....







Här tränar de bågskytte....



På tillbakavägen....



En söt liten vit fjäril sitter på maskrosen....


När vi kom tillbaka blev hundrastgården ledig så vi stannade där ett tag. Som vanligt gick jag mest med nosen i marken.









Och Albin tog sin lilla runda han också





Han var också intresserad av alla dofter







Här hittar han en pinne som måste undersökas ordentligt...






Visst, jag fick träna inkallning också och det gjorde jag med viss tvekan.  Albin hade inte alls någon lust att komma när Robban ropade på honom. Han ville bara kela med matte då.












Vi passerade ICA på hemvägen och det var ju tur att matte inte åkte dit idag. Det var hur mycket bilar som helst. Parkeringarna och garaget räckte inte till utan det stod bilar precis överallt runt om i området. De har ju 50% på varorna idag men det kunde inte finns mycket att handla för det var ganska så tomt redan igår. Smart av ICA att låta kunderna tömma butiken ändå……




Däremot stannade vi till vid Lidl för Robban behövde köpa grönsaker som saknades till middagen som han skulle laga. 


Robban köpte också en färsk lingonlimpa som Albin gärna ville ta en smakbit av....

Robban gjorde sedan en väldigt god kycklingrätt. Nej, jag fick inte smaka men matte sa att den var jättegod.

Albin och jag fick ändå gott nötkött i vår kvällsmat så jag ska inte klaga.












Vi stannade till vid närbutiken på eftermiddagen. Där var också fullt med folk. Det har verkligen varit riktigt skönt väder idag. Hoppas att det håller i sig i morgon då det är dags för kurs igen.












Och nu är jag dötrött.....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar